![A154 Coupl Voie 003](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_003.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=550&w=1000&s=25bbc2765a95c0f15451dd694ceae48a 1000w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_003.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1110&w=2000&s=cdd93a6ca9e529aa527620e8bc4438f3 2000w)
Coupl' voie
Ronse
Wonen tussen de heuvels van de Vlaamse Ardennen
De site is gelegen in de Coupl’Voie in Ronse. Het betreft een gedeelte van een vroegere industriële site die strekte van de Coupl’Voie tot de naastgelegen Oswald Ponnettestraat. De parkeerbehoefte wordt opgevangen op eigen terrein d.m.v. een ondergrondse parkeergarage met gemeenschappelijke fietsenstallingen.
![A154 Coupl Voie 012](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_012.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1280&w=916&s=e518aee34b22fe638e9532ac625c1c77 916w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_012.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=640&w=458&s=0901f003a9682f68a96785809d07986d 458w)
![A154 Coupl Voie 004](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_004.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=700&w=916&s=7cd3894527e668daa0fdeb27b0c4b6ee 916w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_004.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=350&w=458&s=aba9cfdf7491e8c940c3e9247b59aed9 458w)
De meergezinswoning is uitgewerkt als één losstaand volume met drie bouwlagen en een teruggetrokken dakverdieping. Zo wordt een volume bekomen dat qua korrel vergelijkbaar is met de omliggende meergezinswoningen.
![A154 Coupl Voie 001 verticaal](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_001_verticaal.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1280&w=916&s=ffa445bcfb44c4347a2dfad7a27450b7 916w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_001_verticaal.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=640&w=458&s=ba9f1dc8011f3bb84aecd60886b7f14b 458w)
![Coupl Voie A154 Beeld3](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2FCoupl-Voie_a154_beeld3.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1040&w=1890&s=2b3b98457d052406044713bda59f0d3b 1890w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2FCoupl-Voie_a154_beeld3.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=520&w=945&s=e06fe52c90734e2d7176a1838cf27e56 945w)
Door de articulatie van de gelijkvloerse verdieping als sokkel in vormentaal en materiaalgebruik, en door de introductie van een verticale geleding door de ritmische gevelopeningen, evenals een afzonderlijke materialisatie van de dakverdieping, wordt de schaal van het gebouw echter gebroken. Zo ontstaat een architectuur die werkt op schaal van de tegenoverliggende eengezinswoningen.
![A154 Coupl Voie 003](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_003.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1244&w=1414&s=5cd19ad2bedb859a261319536f2b59ee 1414w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_003.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=622&w=707&s=9436ed9b6c2a90e79dfb76ae920d630d 707w)
![A154 Coupl Voie 006](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_006.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1244&w=1414&s=fb448bc5d15a4dd2832d6b904455e01a 1414w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_006.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=622&w=707&s=4be110935ddc2d2d0a56f7a4ab6aab2a 707w)
![Coupl Voie A154 Beeld 9](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2FCoupl-voie_a154_beeld-9.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1040&w=1890&s=d2f9ff56b03e8b43d533dd5a7f114e54 1890w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2FCoupl-voie_a154_beeld-9.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=520&w=945&s=43694a09ad5cace0aae086ed318a173a 945w)
![A154 Coupl Voie 005](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_005.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1040&w=1890&s=0867d7d79a572697e72b3cb5ed678ea0 1890w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2Fa154_Coupl-Voie_005.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=520&w=945&s=2ef4608faacf17ecda96f05997723d07 945w)
Het gebouw herbergt een mix van één- en tweeslaapkamerappartementen geclusterd rond drie circulatiekernen. Het merendeel van de appartementen zijn doorzonners, met slaapkamers die uitgeven op de noordgerichte tuinzone en de leefruimtes aan de zuidgerichte straatkant. Door het voorzien van private terrassen aan de straatzijde ontstaat een levendige gevel en wordt de lengte van het gebouw gebroken.
![Coupl Voie A154 Beeld 6](https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2FCoupl-voie_a154_beeld-6.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1244&w=1414&s=93fae633ef5b473b9ad68435a3722672 1414w, https://a154.imgix.net/https%3A%2F%2Fa154.be%2Fvolumes%2Fgeneral%2FCoupl-voie_a154_beeld-6.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=622&w=707&s=b9f92537f3bbd3b2980cc83ff68bd0b3 707w)
Projectgegevens
Meergezinswoning met 25 wooneenheden en een ondergrondse parking
OpdrachtgeverIMMOGRA
Architectuura154 architecten
3350 m2
Oplevering2021
VisualisatiePolygon
FotografieVandersanden